Wprowadzenie
Obiektyw
kamery jest naprawdę okiem na świat w fotografii. To widz poprzez którą
widzi kamera strzał chcesz podjąć. Obiektyw stanowi zasadniczy element
potrzebny do podjęcia dobrych zdjęć. Tak więc przy zakupie nowego
aparatu, należy zawsze sprawdzić rodzaj i jakość obiektywu. Nawet aparat
z najwyższego czujnika i odpowiedniej liczby megapikseli nie przyniesie
dobrych zdjęć, jeśli obiektyw jest gorszej jakości.
Soczewki
mogą być wykonane ze szkła lub tworzywa sztucznego lub ich kombinacji. W
rzeczywistości, obiektyw jest czasami określany po prostu jako
"glasses." Lustrzanki cyfrowe (Single Lens Refluks) dają możliwość
zmiany soczewki i używania różnych obiektywów przy różnych okazjach.
Lustrzanki są czasami dostępne tylko jako "ciała" bez obiektywu. Czasami
przychodzą jako zestaw z jednym lub dwoma obiektywami. Następnie można
zakupić dodatkowe obiektywy, gdy zajdzie taka potrzeba. Obiektywy do
lustrzanek często kosztują więcej niż sam korpus aparatu. Więc większość
fotografów patrzeć będzie na koszt soczewek jako investment.
Świadomość, że przy zakupie cyfrowego SRL, są w zasadzie zakup w linii
obiektywów, które będą pasowały tego konkretnego aparatu. Na przykład,
jeśli kupisz korpus aparatu Canon, trzeba będzie użyć obiektywów Canon.
To samo odnosi się Nikon. Olympus Zuiko korzysta z soczewek. Jedną z
głównych różnic jest mocowanie obiektywu. Jest to punkt połączenia
pomiędzy obiektywem i aparatem. Każdy producent ma swój własny rodzaj
uchwytu obiektywu.
Niektórzy producenci, jak obiektywy Zeissa mają różne linie obiektywów, które będą pasowały.Nikon, Canon, Samsung i aparatów SLR robią to poprzez stworzenie każdego obiektywu z mocowaniem typu używanego przez innego producenta. W niektórych przypadkach, soczewki cyfrowych kamer można również koordynować z wielkością czujnika. Jednak w większości przypadków 35 mm jest nieco większy i pozwala na niepożądane światło w obudowie aparatu, powodując często niedopuszczalną efekt aureoli. Ponieważ większość czujniki są mniejsze od lustrzanek formatu 35 mm, jest zazwyczaj również kadrowanie obrazu w porównaniu do obrazu z kamery filmowej. Problemy te, w ogóle są tak poważne, że będziesz chciał kupić soczewki, które zostały stworzone specjalnie dla kamery cyfrowej.
Niektórzy producenci, jak obiektywy Zeissa mają różne linie obiektywów, które będą pasowały.Nikon, Canon, Samsung i aparatów SLR robią to poprzez stworzenie każdego obiektywu z mocowaniem typu używanego przez innego producenta. W niektórych przypadkach, soczewki cyfrowych kamer można również koordynować z wielkością czujnika. Jednak w większości przypadków 35 mm jest nieco większy i pozwala na niepożądane światło w obudowie aparatu, powodując często niedopuszczalną efekt aureoli. Ponieważ większość czujniki są mniejsze od lustrzanek formatu 35 mm, jest zazwyczaj również kadrowanie obrazu w porównaniu do obrazu z kamery filmowej. Problemy te, w ogóle są tak poważne, że będziesz chciał kupić soczewki, które zostały stworzone specjalnie dla kamery cyfrowej.
Długość ogniskowa
Długość ogniskowa jest pomiar optyczny, który wskazuje, jak silnie światło jest zbieżny lub ostrość. Gdy równoległe promienie światła uderzą obiektyw na nieskończoność, że zbiegają się w punkcie zwanym punktem. Ogniskowa obiektywu jest odległością od środka obiektywu do tego punktu ogniskowego. Prostym sposobem, aby myśleć o tym, że ogniskowa jest równa odległości obrazu na długi temat (nieskończoność). Aby skupić się na czymś bliższym niż nieskończoność obiektyw należy przesunąć dalej od czujnika. Długość ogniskowej około 50 mm, co naśladuje ludzkie oko widzi i daje najbardziej "naturalny" widok. , który pozwala na bardziej przedmiotu widać.
Jeden
inny termin, który jest powszechny w fotografii oraz w opisach
obiektywów jest liczba f. Ze względu na literę "f", może się wydawać, że
odnosi się to do ogniskowej, lecz liczba F odnosi się do otworu
obiektywu, jak i długości ogniskowej. Liczba F to stosunek średnicy
otworu oraz długości ogniskowej soczewki. Liczba F jest zazwyczaj
zapisana jako coś w rodzaju f / 8, co oznacza średnicę przysłony wynosi 1
/ 8-szy ogniskowa. Jest również często pisane z dwukropkiem. Więc f / 8
byłoby to samo, co 1: 8.Aperture to kolejna wspólna nomenklatura
fotograficzną. Przysłona obiektywu to ilość światła docierającego do
obiektywu pozwala dotrzeć do czujnika. W obiektyw SLR, otwór jest zwykle
zakres, który wskazuje najmniejszą ilość światła do największej ilości
światła docierającego do obiektywu można otworzyć i / lub zamknąć, aby
pomieścić.
Wbrew temu, co może wydawać się logiczne amatora, większe otwory mają niższe F-numery i mniejsze otwory te mają wyższe. Soczewki o większych otworach są często określane jako szybciej, ponieważ szybkość migawki można szybciej w tej samej ekspozycji. Mniejsze otwory oznacza, że obiekty mogą być skoncentrowane w szerszym zakresie odległości, która jest również określana mianem głębokości field.Here co trzeba zapamiętać. Wyższe liczby f mają mniejszy rozmiar przysłony, wymagają dłuższych czasów otwarcia migawki i pomieścić większą głębię ostrości. Niższe liczby f mają większe otwory wymagać krótszych czasów otwarcia migawki i mają węższy głębię ostrości.
Wbrew temu, co może wydawać się logiczne amatora, większe otwory mają niższe F-numery i mniejsze otwory te mają wyższe. Soczewki o większych otworach są często określane jako szybciej, ponieważ szybkość migawki można szybciej w tej samej ekspozycji. Mniejsze otwory oznacza, że obiekty mogą być skoncentrowane w szerszym zakresie odległości, która jest również określana mianem głębokości field.Here co trzeba zapamiętać. Wyższe liczby f mają mniejszy rozmiar przysłony, wymagają dłuższych czasów otwarcia migawki i pomieścić większą głębię ostrości. Niższe liczby f mają większe otwory wymagać krótszych czasów otwarcia migawki i mają węższy głębię ostrości.
Rodzaje obiektywów
Istnieje wiele różnych typów soczewek. Po pierwsze istnieją dwie proste kategorie: główny i zoom.
Doskonałym
obiektyw jest taki, który ma długość stałej ogniskowej, który nie może
być zmieniany. Ponieważ obiektyw może dać podobne wyniki do
teleobiektywu lub obiektywu szerokokątnego, są bardzo uniwersalne i
stały się standardem w małych kamer point-and-shoot.Soczewki są
klasyfikowane jako normalnych soczewek jeśli mają ogniskową 50mm gdzieś w
pobliżu. Ponieważ ta naśladuje średnią długość ludzkiego oka
ogniskowej, daje najbardziej naturalny pogląd. Szerokokątne obiektywy
mają małe ogniskowych i produkować zdjęcia z podłużnych pól widzenia.
Teleobiektywy mają większe odpowiednie ogniskowe.Szeroki kąt obiektywu
sprawia, że wydają się większe odległości, niż są w rzeczywistości,
podczas gdy teleobiektyw sprawia daleko obiekty wydają się bliższe niż
są. Właściwe stosowanie tych soczewek może znacznie dodać do
aparatu.Most małej point-and-shoot i aparatów średniej klasy mają dziś
obiektywy. Niektóre z nich posiadają również szerokie możliwości kątem.
Ponieważ nie można zmienić soczewki na tych mniejszych kamer, trzeba
sprawdzić możliwości i jakość obiektywu ostrożnie podczas dokonywania
purchase.if kupujesz cyfrowej lustrzanki, wybierając korpus aparatu
będzie bardzo ważne, ponieważ to będzie określić, które soczewki można
kupić w przyszłości. Więc trzeba spojrzeć na jakość i rodzaj dostępnych
obiektywów. Czasami kilka różnych linii obiektywów są dostępne. Na
przykład, Canon ma linię średniego soczewek i mają również serii L,
które są droższe, ponieważ mają lepsze parametry optyczne i budowy
profesjonalnej jakości.
Przy zakupie swój pierwszy
obiektyw, nie można pomylić z normalnym obiektywem z dobrym zakresie
ogniskowych. Później można dodać inne obiektywy, w zależności od
potrzeb.
Słownik:
Obiektyw cyfrowy (DSLR, an. Digital Single Lens Reflex Camera) – rodzaj lutrzanki jednoobiektywowej, w której rolę materiału światłoczułowego spełnia matryca światłoczuła; w zależności od rozwiązania jest to matryca CCD lub matryca CMOS Aparaty tego
typu początkowo przeznaczone były głównie do zastosowań
profesjonalnych, ale w miarę upływu czasu i obniżenia kosztów produkcji
stały się popularnym narzędziem wśród fotografów-amatorów.
Źródła: internet
Autorzy: Kacper Hajnos, Krzysztof Klimek, Piotr Bednarczyk
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz